wtorek, 6 sierpnia 2013

How to make miniatures? Akcesoria, perfumy, make-up Skala 1:12

Postanowiłam dodać kilka wpisów na temat miniaturek, które zrobiłam, bo trochę się tu tylko lalki szarogęszą :)
Jak zrobić miniaturowe perfumy, lakiery do paznokci, pędzelki/tusz do rzęs, szminkę, cienie do powiek/puder?
Perfumy: potrzebne będą różne koraliki, perełki i guziki :)
Cała filozofia to wymyślić jak je ze sobą połączyć, żeby fajnie wyglądały i skleić - ja używam kleju na gorąco w pistolecie i polecam, choć na początku mogą być jakieś trudności, bo trzeba się po prostu nauczyć jak go efektywnie wykorzystać. Przede wszystkim trzeba poczekać aż się dobrze nagrzeje, bo ja mam taką taniznę z Netto i jak jest za mało rozgrzany, a za mocno nacisnę to wypada mi spust :)

Lakier do paznokci: potrzebne są kolorowe koraliki i wykałaczki oraz flamaster.
Wykałaczkę trzeba przyłożyć do koralika i obciąć na odpowiedniej wysokości. Część wykałaczki która ma wystawać z koralika malujemy flamastrem np. na czarno, czekamy aż wyschnie i wkładamy niepomalowaną stroną w koralik. I gotowe :) Moje koraliki nie bardzo chciały stać, więc na spód dałam kapkę kleju na gorąco i "przykleiłam" na blacie, można też na palcu, ale trzeba uważać żeby się nie oparzyć.

Pędzelki/tusz do rzęs: potrzebne będą różnej wielkości rurki (ja kupiłam w sklepie elektrycznym takie rurki do kabli - nie wiem jak to się fachowo nazywa - może rurki izolacyjne?), wyciorki do fajek znane również jako druciki kreatywne lub pipe cleaner :)
Drucik przycinamy na odpowiednią długość - część, która będzie schowana można obciąć, ale nie trzeba, no i przykleić klejem na gorąco do wcześniej uciętego kawałeczka czarnej rurki. Jako zatyczka służy rurka o jeden rozmiar większa, przezroczysta - aby miała zakończenie dałam tam kropelkę kleju na gorąco i "przykleiłam" na palcu żeby była płaska. I gotowe :)

Szminka: potrzebna jest wykałaczka i wspomniane wyżej rurki izolacyjne i flamaster :)
Wykałaczkę wciskamy do rurki (jeśli nie mamy rurki to można ją okleić taśmą izolacyjną), wystającą część ucinamy pod kątem na odpowiednią długość i malujemy na czerwono :) I już :D

Cień do powiek/puder: potrzebne będę 2 takie same guziki (najlepiej wklęsłe, ale jak nie ma to mogą być płaskie), pianka pvc - kolor dowolny i lusterko (ja kupiłam gdzieś na allegro w sklepie z artykułami do scrapbookingu, ale nie pamiętam gdzie...)
W piance odciskamy jeden z guzików i wycinamy - jeśli ktoś ma dziurkacz to można spróbować dziurkaczem, ale nie wiem czy się uda. Ja wycinałam też piankę puncherem - tzw. dziurkaczem rewolwerowym, ale trzeba podłożyć sztywniejszy kartonik (jak np. wizytówka). Później przyklejamy na gorąco do jednego guzika od wklęsłej strony, do drugiego przyklejamy lusterko i sklejamy razem. Jeśli chcemy mieć zamknięty cień to wystarczy skleić ze sobą 2 guziki :)

Polecam obejrzeć też filmik instruktażowy od My Froggy Stuff.

4 komentarze:

  1. dziękuję, ale większość zapożyczona od My Froggy Stuff - tylko materiały odrobinę inne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się wezmę za robienie toaletki (a marzy mi sie taka fikuśna retro), to się przydadzą te wszystkie dodatki. Ja mam szminke z charmsów, ma idealne wymiary, choc oczywiscie szkoda, że nie robiona własnoręcznie ;).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...